zondag 30 juni 2013

Schootboekje 'Bidden met kleuters' Stef Desodt en Chantal Kees

Nieuw schootboek: 'Bidden met kleuters' van Stef Desodt en Chantal Kees.
Dit heb ik geplukt van de website Die Keure.
 Positief aan dit boek:


+ Eenvoudige taal.
+ Ongedwongen communicatie met Jezus, met God.
+Activiteiten  bij het gebed, gebed wordt ondersteund met gebaren en met prenten.
+Mooie tekeningen, duidelijk, niet te veel.
+De nummering ondersteund de gebaren.

Minder aan dit boek is:
- De prijs. Als ik dit aan mij directeur ga vragen, dan weet ik dat hij de prijs niet ziet zitten.
  Ook ik persoonlijk zou het boek niet aankopen omwille van de prijs.
-De nummering van de verzen volgen niet altijd de volgorde van de prenten hoewel dit wel mogelijk had kunnen geweest zijn.  Zie hierboven: prent 1 de kleuter is blij en cijfer 1 staat bij' ik ben blij omdat papa en mama mij graag zien.', en dat is prent 2.
Bij het kruisteken is dit wel:

 
 
Je kan dit boek al voor een eerste kleuterklas gebruiken. Handig voor een klas zou zijn:
Grote prenten die het gebed kunnen begeleiden. Eventueel extra met CD waarop een kind het bidt, of een volwassene met mooie radiostem.
 
Toch vindt ik dit al een zeer goed gebedenboekje.
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten