donderdag 13 juni 2013

Heb zonet op enkele sites gekeken, maar een gebed dat modern is, alledaags en aanspreekt blijkt  voor mij moeilijk te vinden.

Heb zelf geprobeerd vanuit een kleuter zijn wereld te schrijven.

Hij is BOOS


Vandaag zeg ik ’ NEEN!’,
Ja, ik meen het echt!!!!
Nu ben ik super boos!
Boos zijn, is dat slecht?

Misschien maak ik anderen boos?
Dat is niet zo fijn.
Dat wil ik niet.
Ik alleen maar ALLEEN boos zijn!
Ok , dan kruip weg,
Ik verdwijn in mijn tent,
Dan blijft iedereen zoals die was.
En ik ben de boze vent.

Maar wie hoor ik daar lachen,
Ik piep door het gordijn,
Het is mijn knuffel,
Mijn lieve Piet konijn.

Ik sabbel op zijn pootjes,
En druk hem dicht tegen me aan,
Ik adem weer eens diep,
Mijn boze ik is weg gegaan.

Hé Jij daar boven,
God, zo heet je wel?
Ik zat eventjes , heel eventjes,
In een boze bel.

Maar het gaat al weer,
Dank voor je geduld,
Straks spreken we nog een keer,
Nadat ik  mijn dag met lachen heb gevuld!
                                                                       Diana 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten